اخذ شهروندی ترکیه

پاسپورت ترکیه با خرید ملک

طبق جدیدترین اطلاعیه منتشر شده در روزنامه‌های رسمی در تاریخ ۱۲ ماه می ۲۰۲۲، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که حداقل مبلغ موردنیاز برای اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک، مبلغ ۴۰۰.۰۰۰ دلار آمریکا خواهد بود. این مبلغ می‌تواند مجموع مبلغ چند ملک و یا یک ملک باشد.

ادامه مطلب
پاسپورت ترکیه با خرید ملک

مراحل اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

همانطور که گفتیم، برای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک، باید املاکی با حداقل ارزش کل ۴۰۰.۰۰۰ دلار خریداری کنید. شما با خرید چندین ملک می‌توانید علاوه بر سرمایه‌گذاری، از درآمد اجاره تضمین شده نیز بهره‌مند شوید. ما در شرکت Turkey Expert با ۲۰ سال سابقه در زمینه املاک و فعالیت در شهرهای مختلف ترکیه، همواره در تلاشیم تا مناسب‌ترین گزینه‌ها به شما ارائه‌ دهیم و در تمام مراحل انتخاب و خرید در کنار شما خواهیم بود.

یکی از نکات مهم این است که ارزش‌گذاری ملک باید توسط یک شرکت تایید شده انجام شود و پول باید از طریق گمرک یا حساب بانکی در شش ماه گذشته قبل از درخواست به ترکیه آورده شود. نکته مهم دیگر این است که فروشنده باید شهروند ترکیه باشد و پرداخت باید از طریق حواله بانکی صورت گیرد

هزینه‌های اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

هزینه‌های موردنیاز برای اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک و آماده‌سازی مدارک به فاکتورهای متعددی از جمله شهر و منطقه‌ای که ملک در آن واقع شده است، نوع ملک و ... بستگی دارد. مقادیر اعلام شده در این جدول، تقریبی بوده و می‌تواند با توجه به منطقه و زمانی که ملک را خریداری می‌کنید، تغییر کنند.

هزینه سند مالکیت

  • هزینه ارزیابی تخصصی برای یک ملک از ۳۰۰۰ لیر به بالا خواهد بود.
  • مالیات بر دارایی برای املاک مسکونی ۱٪ مبلغ ملک است که البته استثنا هم وجود دارد. اگر ملک در برخی مناطق تجاری واقع شده باشد، مالیات می‌تواند ۸٪ و یا ۱۸٪ باشد. همچنین اگر متراژ ملک از یک حدی بیشتر باشد، مالیات ۱۸٪ در نظر گرفته می‌شود.
  • تبصره: اگر خریدار اولین خرید خود را در ترکیه انجام می‌دهد، هیچ گونه اقامتی در ترکیه ندارد و پاسپورت را دریافت نکرده باشد و مبلغ از خارج از کشور وارد شده باشد، می‌تواند از پرداخت مالیات معاف شود.
  • هزینه انتقال سند: در حالت کلی، هزینه انتقال سند ۴٪ مبلغ ملک بوده که برعهده خریدار است. با توجه به ملکی که انتخاب می‌کنید، ممکن است هزینه سند بین خریدار و سازنده ملک تقسیم شود و یا هزینه سند در قیمت‌های اعلام شده شامل شده باشد.

هزینه‌های پاسپورت ترکیه (به‌صورت جداگانه برای هر یک از اعضای خانواده متقاضی تابعیت ترکیه)

  • وکالت نامه: بسته به نوع ملک و شعبه نوتری که به آن مراجعه می‌کنید، می‌تواند بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر باشد.
  • هزینه‌های دولتی و مالیات حدود ۱۲۰۰ لیر است.
  • هزینه‌های بیمه درمانی برای هر سال حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ لیر است.
  • هزینه ترجمه اسناد حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لیر است (در صورت نیاز)

از آنجایی که تمامی این هزینه‌ها متغیر است، می‌توان گفت مجموع این هزینه‌های جانبی کمتر از نیم درصد مبلغ کل ملک خواهد بود.

سوالات متداول

آیا من و خانواده‌ام می‌توانیم از طریق خرید ملک در ترکیه گذرنامه ترکی دریافت کنیم؟

فرزندان زیر ۱۸ سال و همسر شما امکان دریافت شهروندی ترکیه را دارند. در صورتی که فرزندان بالای ۱۸ سال داشته باشید، لازم است به ازای هر نفر، ۴۰۰.۰۰۰ دلار دیگر ملک خریداری کنید.

آیا دوتابعیتی امکان‌پذیر است، آیا لازم است گذرنامه فعلی خود را باطل کنم؟

خیر، شما می‌توانید گذرنامه فعلی خود را حفظ کنید. امکان دو تابعیتی با اخذ گذرنامه ترکیه از روش سرمایه‌گذاری وجود دارد.

آیا برای دریافت پاسپورت ترکیه لازم است زبان ترکی یاد بگیرم؟

خیر، در برنامه اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری نیازی به یادگیری زبان ترکی برای متقاضیان نیست.

آیا می‌توانم همزمان با درخواست تابعیت ترکیه سرمایه‌گذاری سودآوری انجام دهم؟

بله، می‌توانید! امکان سرمایه‌گذاری با خرید ملک تجاری یا مسکونی که بازده اجاره عالی دارند وجود دارد. خوشحال خواهیم شد که شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

مزایای اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

برنامه شهروندی ترکیه برای سرمایه‌گذاران در مقایسه با برنامه‌های مشابه تابعیت در سایر کشورها، شرایط بهتری را ارائه می‌دهد:

  • سرعت: کل پروسه به طور متوسط 4 ماه طول می‌کشد. این در مقایسه با برنامه‌های مشابه در سایر کشورها بسیار کوتاه‌تر است
  • مدت سرمایه‌گذاری: شما می‌توانید پس از 3 سال املاک خود را بفروشید.
  • مبلغ مورد نیاز کم برای سرمایه گذاری: 400.000 دلار برای درخواست تابعیت ترکیه کافی است.
  • امکان دو تابعیتی: با اخذ پاسپورت ترکیه این امکان وجود دارد که پاسپورت فعلی خود را حفظ کنید.
  • سادگی برنامه: مدارک موردنیاز برای درخواست تابعیت ترکیه بسیار ساده است.
  • اقتصاد پویا: اقتصاد ترکیه بسیار پویاست و بازار املاک همواره در حال رونق است. این شرایط با داشتن جمعیت جوان تحصیل کرده و شرایط عالی برای سرمایه‌گذاری در املاک تضمین می‌شود

1.انتخاب ملک مناسب

انتخاب ملک مناسب
اولین قدم انتخاب ملک مناسب است. تیم متخصص ما با توجه به معیارها و ترجیح شما، تمامی ملک‌های موجود را بررسی می‌کند و بهترین گزینه‌های موجود را در اختیار شما قرار می‌دهد. سرمایه‌گذاری شما فقط به یک ملک محدود نمی‌شود و می‌توانید در چندین ملک سرمایه‌گذاری کنید.

2. ارزش‌گذاری ملک و تعیین وقت برای انتقال سند

ارزیابی املاک و قرار ملاقات برای سند مالکیت
پس از آن‌که ملک موردنظر خود را انتخاب کردید، باید برای ارزش‌گذاری ملک و تعیین وقت برای انتقال سند مالکیت اقدام نمایید. این پروسه ارزیابی و تعیین وقت برای انتقال سند مالکیت حدود یک هفته طول می‌کشد.
از آنجایی که با اخذ تابعیت ترکیه از خرید ملک، امکان فروش ملک به مدت سه سال وجود ندارد، لازم است به افسران تنظیم سند اعلام کنید که هدف از خرید، اخذ شهروندی ترکیه است تا اقدامات لازم را انجام دهند.

3. دریافت گواهی انطباق و اسناد اقامت سرمایه گذار

دریافت گواهی انطباق و اسناد اقامت سرمایه‌گذار حدود 15 روز پس از خرید، سند مالکیت به شما "uygunluk belgesi" (گواهی انطباق) را می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد "yatırımcı ikamet belgesi" (سند اقامت سرمایه گذار) را اعمال کنید، پس از دریافت گواهی دوم می‌توانید برای تابعیت ترکیه درخواست دهید. قرار وقت ملاقات و ارائه اسناد برای اخذ پاسپورت ترکیه معمولا بعد از حدود 15 روز داده می‌شود. علاوه بر سند ملک، ترجمه گذرنامه متقاضی، شناسنامه، عکس‌ و سند ازدواج نیز الزامی است.

4.مرحله آخر دریافت تابعیت ترکیه

Turkish Citizenship - getting your Turkish passport

پس از ملاقات، حدود 45 روز طول می‌کشد تا تابعیت ترکیه را دریافت کنید. آخرین مرحله ، ثبت اثر انگشت و گرفتن کارت شناسایی شهروند ترکیه است. کل این پروسه حدودا دو و نیم تا چهار ماه طول می‌کشد.

لازم به ذکر است که تمامی این مراحل با همراهی کارشناسان Turkey Expert انجام خواهد شد.

املاک در ترکیه مناسب برای اخذ شهروندی ترکیه

در اینجا می‌توانید مجموعه‌‌ای از خانه‌ها، آپارتمان‌ها و املاک تجاری ترکیه که واجد شرایط شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری هستند را مشاهده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در ترکیه و اخذ شهروندی ترکیه، با مشاورین ما در تماس باشید.

$ 400,000
مغازه 150 متری با قرارداد اجاره 5 ساله و درآمد ماهیانه 27000 لیر در Bahcelievler واقع شده است. گزارش کارشناسی آماده است و ملک برای اخذ شهروندی ترکیه مناسب است.
Bahçelievler, Istanbul
150 m2
$ 2,800,000
یک مرکز تجاری 5 طبقه برای فروش در استانبول با 8 سند، 2 بانک مستاجر و 190000 لیر درآمد اجاره ماهانه.
Bağcılar, Istanbul
$ 400,000
مغازه 120 متری در خیابان اصلی اسنلر استانبول برای اخذ شهروندی ترکیه مناسب است. این ملک با ضمانت 3 ساله اجاره و درآمد سالانه 15000 دلار ارائه می‌شود.
Esenler, Istanbul
120 m2
$ 290,000
این آپارتمان‌های هوشمند با اندازه‌های مختلف در بی اوغلو استانبول که واجد شرایط اخذ شهروندی ترکیه و مناسب برای Airbnb هستند، در نزدیکی میدان تکسیم و حمل و نقل عمومی واقع شده‌اند..
Beyoğlu, Istanbul
52-133 m2 2-5
تا چند دقیقه دیگر با شما تماس می‌گیریم.
لطفا شماره تلفن همراه خود را با کد کشور وارد نمایید.
$ 196,675
تاریخ تحویل مرداد 1402
این آپارتمان‌ها با طرح 1+2 و 2+4 واجد شرایط اخذ شهروندی ترکیه هستند و در یک نقطه عالی تاریخی قرار دارند.
Eyüp, Istanbul
80-220 m2 3-6
$ 850,000
این دوبلکس 280 متری 4 خوابه کنار دریا در Buyukcekmece است که دارای تراس پشت بام و منظره کامل دریا در نزدیکی مرکز خرید، IDO، بزرگراه E-5 و حمل‌ونقل عمومی است.
Büyükçekmece, Istanbul
280 m2 5
$ 1,300,000
این ویلای چند طبقه در یک سیته دروازه‌دار با فضای سبز بزرگ، زمین بازی و استخر مشترک در موقعیتی عالی در باهچه‌شهر واقع شده است.
Bahçeşehir, Istanbul
9
$ 650,000
ویلای مستقل 360 متری 2+6 در یک مجتمع کامل در Bahcesehir استانبول با مبلمان توکار، جکوزی، چشم انداز شگفت انگیز و استخر بزرگ به فروش می‌رسد.
Bahçeşehir, Istanbul
360 m2 8
$ 600,000
خانه مستقل 360 مترمربعی 5 2 در یک مجتمع مسکونی ویلایی مجلل با امکانات کامل در استانبول باغچه شهیر برای شهروندی ترکیه مناسب است.
Bahçeşehir, Istanbul
360 m2 7
فرصت را از دست ندهید
ما هر روز املاک جدیدی را اضافه می‌کنیم
می‌خواهیم جدیدترین لیست املاک خود را به شما ارسال کنیم
$ 1,099,000
تاریخ تحویل اردیبهشت 1402
این خانه‌های تریپلکس در استانبول با استخر خصوصی، باغ، گاراژ، تراس و سیستم خانه هوشمند در نزدیکی مارینا، واجد شرایط اخذ شهروندی ترکیه هستند.
Beylikdüzü, Istanbul
6
$ 1,300,000
ویلای نفیس 350 متری 1+5 تریپلکس در مجتمعی با استخر مشترک و باغ دارای مبلمان توکار و یک پاسیو زیبا است و واجد شرایط اخذ شهروندی ترکیه است.
Bahçeşehir, Istanbul
350 m2 6
$ 1,500,000
ویلای چند طبقه 900 مترمربعی با 12 اتاق خواب، 2 اتاق نشیمن، 2 آشپزخانه، استخر شنا، و گاراژ خصوصی داخل یک مجموعه در Buyukcekmece استانبول
Büyükçekmece, Istanbul
900 m2 14
$ 400,000
این آپارتمان 270 متری ۱+۴ که واجد شرایط اخذ شهروندی ترکیه است، در منطقه Beylikduzu استانبول واقع شده است. یک استخر مشترک بزرگ در این مجموعه موجود است.
Beylikdüzü, Istanbul
270 m2 5
$ 429,000
این آپارتمان 1+2 در طبقه اول یک ساختمان مسکونی 7 طبقه در بشیکتاش استانبول با آشپزخانه مجزا و 2 حمام مناسب برا اخذ شهروندی ترکیه است.
Besiktaş, Istanbul
110 m2 3
تا چند دقیقه دیگر با شما تماس می‌گیریم.
لطفا شماره تلفن همراه خود را با کد کشور وارد نمایید.
$ 660,662
تاریخ تحویل اسفند 1398
12 ماه اقساط
5 % تخفیف
آپارتمان‌های مدرن مناسب سرمایه‌گذاری در نزدیک مرکز استانبول
Beyoğlu, Istanbul
116-245 m2 2-4
$ 670,000
8 % تخفیف
خرید یک واحد 1+3 دوبلکس 180 متری با حیاط در استانبول
Bahçeşehir, Istanbul
180 m2 4
$ 400,000
این مغازه 160 متری با ضمانت 3 ساله و مبلغ ماهانه 25000 لیر به شرکت Turkcell اجاره داده شده و خرید آن مناسب اخذ شهروندی ترکیه است.
Gaziosmanpaşa, Istanbul
160 m2
$ 250,000
این فروشگاه 2 طبقه 90 متری در گون‌گورن استانبول واقع شده و با قرارداد 3 ساله، درآمد اجاره بالایی را تضمین می‌کند. همچنین، مناسب پرداخت بخشی از هزینه سرمایه گذاری و اخذ شهروندی ترکیه است.
Güngören, Istanbul
90 m2
$ 822,000
15 % تخفیف
خرید ملک در استانبول در یک پروژه واقع در منطقه Basaksehir
Basakşehir, Istanbul
154-679 m2 4-6
$ 475,000
این پروژه 3 بلوکی شامل آپارتمان‌های استاندارد و پنت‌ هاوس‌های جادار با تراس باغ و بالکن است.
Üsküdar, Istanbul
101-230 m2 3-5
$ 1,050,000
این ویلای دوبلکس 360 متری با 4 حمام، 2 اتاق نشیمن، 2 آشپزخانه و بالکن، در منطقه‌ای مطلوب در استانبول واقع شده و شامل خدمات تعمیر و نگهداری است.
Sarıyer, Istanbul
360 m2 8
$ 400,000
این فروشگاه 170 متری در منطقه پرجمعیت Bagcilar واقع شده و ضمانت اجاره 3 ساله به مبلغ ماهانه 25000 لیر دارد و واجد شرایط شهروندی ترکیه است.
Bağcılar, Istanbul
170 m2
$ 400,000
فروشگاه 3 طبقه 90 متری در نیشانتاشی با تضمین درآمد اجاره؛ خرید این ملک برای پرداخت بخشی از پرونده شهروندی ترکیه شما مناسب است.
Şişli, Istanbul
90 m2
$ 190,000
این آپارتمان‌‌ها و دوبلکس‌های 1+1 و 1+2 با استخر و باشگاه ورزشی در محله‌ای آرام در استانبول به فروش می‌رسند.
Büyükçekmece, Istanbul
80-125 m2 2-3
تا چند دقیقه دیگر با شما تماس می‌گیریم.
لطفا شماره تلفن همراه خود را با کد کشور وارد نمایید.
$ 909,498
این آپارتمان‌های 3 خوابه و دوبلکس‌های 5 خوابه واقع در بلوک 7 طبقه در نقطه‌ای مرکزی از Kadikoy در قسمت آناتولی استانبول قرار دارند.
Kadıköy, Istanbul
123-298 m2 4-6
$ 4,600,000
ملک تجاری با متراژ 1200 مترمربع و دیزاین کافه رستوران در انتظار سرمایه گذاران جدید در یکی از مناطق معتبر استانبول است
Sarıyer, Istanbul
1200 m2
$ 188,112
این مجتمع مسکونی شامل 2 بلوک و آپارتمان‌های 1+3 و 2+5 است؛ واجد شرایط اخذ شهروندی ترکیه و مناسب زندگی خانوادگی است.
Eyüp, Istanbul
88-162 m2 4-7
$ 1,100,000
این کافه رستوران با متراژ 320 مترمربع در قسمتی مرکزی در Maslak واقع شده و واجد شرایط شهروندی ترکیه است.
Sarıyer, Istanbul
320 m2
$ 183,124
60 ماه اقساط
15 % تخفیف
این آپارتمان‌های 2 خوابه و 3 خوابه با متراژ 139 و 160 متر مربع، واجد شرایط اخذ شهروندی ترکیه هستند.
Sultangazi, Istanbul
139-160 m2 3-4
فرصت را از دست ندهید
ما هر روز املاک جدیدی را اضافه می‌کنیم
می‌خواهیم جدیدترین لیست املاک خود را به شما ارسال کنیم
$ 555,556
این بلوک 14 طبقه با آپارتمان‌های 1 خوابه تا 6 خوابه و دو پارکینگ سرپوشیده و روباز در نزدیکی خیابان بغداد واقع شده است.
Kadıköy, Istanbul
100-262 m2 3-7